Zrozumieć Klienta

Zrozumieć Klienta

Czy zrozumienie klienta jest ważne? Czy może być tak samo ważne jak strategia naszej marki?

Wiele marek pracuje już nad swoimi planami na kolejny rok. Przy opracowywaniu strategii trzeba wziąć pod uwagę wiele elementów, z których w dzisiejszych czasach najważniejszym wydaje mi się to, w jaki sposób dotrzeć do konsumentów, jak się z nimi komunikować. Chociaż przy natłoku informacji to zadanie staje się coraz trudniejsze, wciąż niewiele marek we własnych planach i strategiach stawia sobie pytanie o noworoczne postanowienia - priorytety - swoich klientów.

Kwestia zrozumienia klientów nie jest marginalna. Jest to jak najbardziej ważny i wymagający problem zarządczy, wart rozważenia i namysłu.

Jako przykład przytoczę strategiczne priorytety ICA - jednego z czołowych detalistów w krajach skandynawskich - na rok 2016:

Dostawcy usług, dla których ICA jest klientem kluczowym, i którzy chcą tą współpracę wzmocnić, powinni zastanowić się: co ICA chce osiągnąć, jakie ma priorytety na ten rok, ale przede wszystkim – na jakich platformach trzeba wzmocnić przekaz tej firmy, jakimi kanałami trafić do kupujących z ofertą. Tylko że zrozumienie tego nie przyjdzie samo, takie podejście wymaga sporego nakładu pracy ze strony całej agencji. Nie wystarczy zwalenie tego zadania na barki Key Account Managera.

Myślę, że nie tylko w Szwecji tak to wygląda; na innych rynkach jest pewnie całkiem podobnie.

Jeśli zainteresowałem Cię na tyle, że chciałbyś dowiedzieć się więcej, napisz do mnie.

martin.mostrom@retailhouse.se