Zmierzch i upadek cyfrowej strategii

Zmierzch i upadek cyfrowej strategii

Przedstawiamy dziś przemyślenia Tica, naszego kolegi z Niemiec – szefa thinktanku TheHeadQuarter, biznesmena, wizjonera, znawcy nowych technologii.

Przyszłość należy do kupujących, którzy nie dzielą świata na online i offline – takich, którzy już nie dostrzegają różnicy między tymi dwoma pojęciami. Dla cyfrowych tubylców - zwanych też milenialsami – jest tylko jeden świat: jedyny, jaki znają. To jeden z punktów, które poruszył w swym wykładzie Ken Hughes podczas dorocznej konferencji COMBERA Group w Budapeszcie, jakiś czas temu. Ostatnio sporo się zastanawiałem nad głębszym sensem tego zdania.

Dla nowego gatunku zakupowiczów – cyfrowych tubylców - trudne do wyobrażenia jest funkcjonowanie w świecie nie podłączonym do sieci; wcześniejsze pokolenie podobne trudności miało z wyobrażeniem sobie świata bez telefonu, telewizji czy elektryczności. Tyle że dodatkowo – to nowe pokolenie wydaje się być dodatkowo bardziej egocentryczne, mniej racjonalne, i mocniej przejęte kwestiami ochrony środowiska.

Przez co najmniej dwie najbliższe dekady konsumenci będą się w różnych proporcjach składać z cyfrowych tubylców i cyfrowych imigrantów. Jednakże trzeba pamiętać, że na poziomie jednostkowym, dany kupujący nie jest w iluś procent tubylcem, a w pozostałych imigrantem – jest w 100% jednym lub drugim.

Dlatego też same strategie cyfrowe – jako ścieżka odrębna od tradycyjnej strategii – w takiej rzeczywistości nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, ponieważ ostatecznie nie są skierowane do żadnej z tych dwóch grup społecznych. Są więc skazane na porażkę. Podobnie jak firmy, które taką drogę wybrały; a widzimy obecnie wiele takich, które tworzą nowe, odrębne podmioty, zorientowane na podbój przestrzeni cyfrowej. Pomyłka.

Jesteśmy świadkami przemiany kulturowej. Przed markami stoi dziś trudne wyzwanie przekroczenia własnych ograniczeń i wejścia w nową kulturę, gdzie choć cyfrowość jest jednym z najważniejszych atrybutów, jest jednakże tylko jednym z wielu.

W przyszłej dekadzie, w którymś momencie milenialsi stanowić będą 75% wszystkich zakupowiczów. Do tego czasu do historii przejdą te marki, którym nie uda się zgrabnie wbudować cyfrowości do własnego DNA.

Reasumując, witamy i od razu żegnamy wyizolowane cyfrowe strategie. Jeśli szukasz alternatywnego podejścia, pozwolę sobie zasugerować: strategie zorientowane na konsumenta*.

Tic Nica


*Zależnie od kontekstu –możesz zamiast “konsument” podstawić “zakupowicz” czy “użytkownik”.

A STUDY OF FIELD MARKETING ACROSS EUROPE PART II - 7

A STUDY OF FIELD MARKETING ACROSS EUROPE PART II - 7

A Study of Field Marketing Across Europe Part II - 6

A Study of Field Marketing Across Europe Part II - 6

A Study of Field Marketing Across Europe Part II - 5

A Study of Field Marketing Across Europe Part II - 5

A Study of Field Marketing Across Europe Part II - 5

A Study of Field Marketing Across Europe Part II - 5

A Study of Field Marketing Across Europe Part II - 4

A Study of Field Marketing Across Europe Part II - 4

A Study of Field Marketing Across Europe Part II - 3

A Study of Field Marketing Across Europe Part II - 3

A Study of Field Marketing Across Europe Part II - 2

A Study of Field Marketing Across Europe Part II - 2

A Study of Field Marketing Across Europe Part II - 1

A Study of Field Marketing Across Europe Part II - 1

APPENDIX Part 1.5

APPENDIX Part 1.5

International Field Marketing -Part 1.4

International Field Marketing -Part 1.4

Who Uses Field Marketing? - Part 1.3

Who Uses Field Marketing? - Part 1.3

A Study of Field Marketing Across Europe - Part 1.2

A Study of Field Marketing Across Europe - Part 1.2

A Study of Field Marketing Across Europe - Part 1.1

A Study of Field Marketing Across Europe - Part 1.1

A Study of Field Marketing Across Europe - Part 1 Preface

A Study of Field Marketing Across Europe - Part 1 Preface

Szybki kurs Shopper Marketingu

Szybki kurs Shopper Marketingu

METRO Accelerator: Gastronomia i technologia żywności

METRO Accelerator: Gastronomia i technologia żywności

Zmierzch i upadek cyfrowej strategii

Zmierzch i upadek cyfrowej strategii

O tym, jak nasz biznes się zaróżowił

O tym, jak nasz biznes się zaróżowił

Svenska Spel wie, na co spojrzysz

Svenska Spel wie, na co spojrzysz

Inspiracja dnia - Zachowania konsumenckie

Inspiracja dnia - Zachowania konsumenckie

Moda na szwedzką literaturę

Moda na szwedzką literaturę

Zdrowie Chrisa Bakera!

Zdrowie Chrisa Bakera!

Czy C-3PO robi zakupy na Allego i przesiaduje w pudelku?

Czy C-3PO robi zakupy na Allego i przesiaduje w pudelku?

W Turcji są też doktorzy, którzy leczą sklepy

W Turcji są też doktorzy, którzy leczą sklepy

Koszerne półki

Koszerne półki

Mega Image Concept Store w Bukareszcie

Mega Image Concept Store w Bukareszcie

Podobne, lecz jakże różne

Podobne, lecz jakże różne

Fabryka czekolady – pyszny projekt

Fabryka czekolady – pyszny projekt

Shopper Marketing – co widzi klient

Shopper Marketing – co widzi klient

Węgierski pocałunek do góry nogami

Węgierski pocałunek do góry nogami

Holenderskie centrum handlowe dba o potrzeby zakupowiczek

Holenderskie centrum handlowe dba o potrzeby zakupowiczek

Sklep przyszłości? – Wertykalny Ogród

Sklep przyszłości? – Wertykalny Ogród

Skuteczność przekazu w punkcie sprzedaży

Skuteczność przekazu w punkcie sprzedaży

Kapitał przeżyć

Kapitał przeżyć

Zrozumieć Klienta

Zrozumieć Klienta

Bałagan wokół FIFA

Bałagan wokół FIFA