Szybki kurs Shopper Marketingu

Szybki kurs Shopper Marketingu

Instorowa batalia pomiędzy markami przybiera na sile nieomalże z minuty na minutę. Kto zna odpowiedź na pytanie jak przyciągnąć uwagę kupującego, ten posiadł klucz do sukcesu sprzedaży. W marcu zeszłego roku nasz kolega ze Szwecji, ekspert w dziedzinie shopper marketingu, Martin Moström poprowadził krótki kurs z zakresu tej tajemnej wiedzy w przestrzeni Ecolean na targach Angua Food Tec w Kolonii, w Niemczech.

Sukces w obszarze in-store zależy od umiejętności wytrącenia zakupowicza z rutyny i poprowadzenia go w nowym kierunku. Badania naukowe pokazują, że znaczącej większości kupujących potrzeba zaledwie kilku sekund aby podjąć decyzję, które produkty trafią do ich koszyków, co przekłada się na wciąż rosnące znaczenie shopper marketingu dla firm z sektora FMCG.

„Większość decyzji kupujący podejmują w oparciu o nawyki. Jeśli pragniesz odnieść sukces i zostać królem półki, zarówno twój produkt, jak i jego marketing w punkcie sprzedaży muszą wyłączyć auto-pilota kupującego. Łatwiej powiedzieć, niż zrobić, ale nie jest to niemożliwe, jeśli wiesz, jak się za to zabrać” – twierdzi Martin Moström, doradca strategiczny agencji Retail House.

“Posiadanie atrakcyjnych, dobrej jakości produktów w innowacyjnym opakowaniu jest oczywiście obowiązkowe, ale aby odnieść sukces na współczesnym, mocno konkurencyjnym rynku trzeba też spojrzeć oczyma kupującego i postawić się w sytuacji detalisty. Wiele firm jest tego świadomych, niemniej przełożenie świadomości na działanie nie jest rzeczą prostą . Dlatego też chcemy dzielić się wiedzą i doświadczeniem w shopper marketingu z naszymi klientami i partnerami, a dzięki temu wesprzeć ich i ich produktu w drodze do sukcesu.” – skomentowała wydarzenie Anna Annerås, Dyrektor Marketingu w Ecolean, na zakończenie wykładu “Jak wygrać instorową batalię – kurs przyspieszony”